Forum RPG Strona Główna RPG
Sesje z kecajem :)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wycofywanie się

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RPG Strona Główna -> DOMOWEZASADY OGÓLNIE
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rIgorMortis
Sztundbałfuhrer Szynszyli



Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 8:28, 18 Cze 2012    Temat postu: Wycofywanie się

Więc. Gracz może rzucić na ZP by wycofać dobrowolnie jednostke.

W razie altyleri analogicznie moze rozkazać porzucenie dział. Działa automatycznie ściągane są ze stołu.


Jednostki nieustraszone są na tyle hmm... zapalczywe że muszą rzucić z -1 ZP na tym rzucie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rIgorMortis dnia Pon 8:29, 18 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Imperator Kafarov I
szynszyl feld marszałek żeszy



Dołączył: 29 Maj 2012
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Cesarstwo Kafarii

PostWysłany: Pon 10:48, 18 Cze 2012    Temat postu:

Popieram pomysł, niekoniecznie wykonanie.

Nieustraszone - nie muszą rzucać na ZP

Szał - nie mogą się wycofywać

Bestie/Kawaleria - -1 do ZP przy rzucie ze względu na opanowanie wierzchowca / głupotę bestii (chyba że jest nieustraszona - wtedy brak modyfikatora)

Uderz i uciekaj - Jednostki z tą zasadą nie mogą się wycofywać, gdyż stosują taktykę z góry zakładającą odwrót

Szaleńczy atak - -1 do ZP... KREW NIE ODWRÓT!

Artylerię popieram

Ew. wprowadziłbym zasadę, iż jednostka walcząca z walkerem i sam walker mogą zawsze się wycofać, o ile dana jednostka nie jest w stanie przebić się przez jego przedni pancerz (" I CO Z TEGO, ZE SIEKIERY SIEM ODBIJAJĄ?! ROMBAJTA DALEJ CHŁOPY!"). Natomiast rozmiary walkera pozwalają mu na wycofanie się bez rzutu, chyba że jest ogłuszony/ unieruchomiony.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rIgorMortis
Sztundbałfuhrer Szynszyli



Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 0:19, 20 Cze 2012    Temat postu:

Imperator Kafarov I napisał:
Popieram pomysł, niekoniecznie wykonanie.


Wykonanie stawiałem na jak najprostsze.

Cytat:
Nieustraszone - nie muszą rzucać na ZP


Nieustraszony to nie to samo co kontrolujący, albo idealny w zdolnościach przywódczych.

Zp to mieszanka bitności, odwagi, inteligencji i karności. Nieustraszony to poprostu taki który nie może zostać wystraszono. Waleczny. Wiec nie widze sensu tego. Poza tym to zbytnio by wzmocniło nieustraszenie którego a) jest za dużo b) jest za mocne. Ewentualnie można pominąć ten minus. Bo zakładałem poprostu że ich priorytetem jest świecić przykładem no ale...

Co więc skrótowo mówiąc nieustraszony rozumiem jako "nie wycofujący się" co za tym idzie żołnieżą tego typu nie wsmak jest poprostu wycofywać sie nawet jesli to taktyczny odwrót rozkazany przez przywódce.

Cytat:
Szał - nie mogą się wycofywać


no to rozumiane było samo przez siebie XP


Cytat:
Bestie/Kawaleria - -1 do ZP przy rzucie ze względu na opanowanie wierzchowca / głupotę bestii (chyba że jest nieustraszona - wtedy brak modyfikatora)


Zatwierdzam XP sensowne fakt.

Cytat:
Uderz i uciekaj - Jednostki z tą zasadą nie mogą się wycofywać, gdyż stosują taktykę z góry zakładającą odwrót


Hmm wlasnie sensowne moim zdaniem że mogą, bo robią to na d3. Ale z drugiej strony kto by się wycofywal.. .Chociaz fakt mogło by być tak ze urzywali by zp zamiast inicjatywy rzutu.

Niemniej eksperymentalnie narazie bym im pozwolił


Cytat:
Szaleńczy atak - -1 do ZP... KREW NIE ODWRÓT!

No nie wiem. Z jednej strony tak, ale to szaleńczy atak nie szał. Hmmm Arlekini czemu mieli by miec trudnosci z tym? XP
Narazie bym to pominął



Cytat:
Ew. wprowadziłbym zasadę, iż jednostka walcząca z walkerem i sam walker mogą zawsze się wycofać, o ile dana jednostka nie jest w stanie przebić się przez jego przedni pancerz (" I CO Z TEGO, ZE SIEKIERY SIEM ODBIJAJĄ?! ROMBAJTA DALEJ CHŁOPY!"). Natomiast rozmiary walkera pozwalają mu na wycofanie się bez rzutu, chyba że jest ogłuszony/ unieruchomiony.


Co do walkera to popieram. Ewentualnie mozna by liczyc jak kazdej machince ze ma zp10











AAa dodam jeszcze, ze kiedy gracz zarządzi wycofanie, to standardowe plusy - jak np. mała liczebnośc oddziału, ostrzał artyleryjski itp. zamiast minusem stają się plusem do ZP. hmm... Jak to czyli w praktyce działa?

Powiedzmy że ostrzeliwany oddział stracił 25% oddziału i został przygworzdzony co musial by rzucic z -1 zp bo ostrzelała go artyleria. W takim razie gracz zarządza odwrót i rzuca na zp. Normalne zp to 8, wiec minus staje sie plusem i musi wyrzucic 9 lub mniej by ich wycofać.

Zastanawiam się tylko czy by to nie wywołało takiego paradoksu jak np. jednostki o zp5 rzucały by raczej na odwrut niż zostanie na polu bitwy tylko po to bo tak mają wieksze szanse zostać. Wiec narazie mysle ze nie ma zamiennych rzutów. I jak CHCE ich się wycofać to można przyjąć że automatycznie nie zdają. Ewentualnie pozwolić że najpierw normalny rzut, a potem na rozkaz odwrotu i to jest najsensowniej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rIgorMortis dnia Śro 0:26, 20 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RPG Strona Główna -> DOMOWEZASADY OGÓLNIE Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin